maandag 8 september 2014

Fair wear twee weken geleden en eergisteren

Ik had blogverlof, ongepland weliswaar, maar toch: ineens was het er.
De grote vakantie was om en voor ik er erg in had, had ik amper iets gepost.
Geen paniek echter: we gaan terug van start, maar wel op't gemak.
Om te beginnen met een outfit van augustus en september, dat ik juli vergeten ben, maak ik nog wel goed, beloofd!

 Ok: twee weken geleden, dus nog op het nippertje augustus.
U ziet dat ik onnoemelijk sexy schoenen draag, laat mij duidelijk stellen: het is van te moeten!
Aangezien mijn voet nog altijd niet beter is, kan ik enkel plat schoeisel dragen.
Of nee: maak daar maar van 'plat schoeisel met steunzolen'.
Het was een zwarte dag toen ik, vergezeld van een tas met mijn favoriete schoenen, bij de orthopediste aankwam en vroeg of ik mijn schoenen nog kon aandoen met steunzolen.
Ik ga hier niet  te veel uitweiden, maar ik kan u wel vertellen dat er bijna traantjes vloeiden.
En ook wat bloed, toen ze me vertelde 'dat ik mijn schoenenkast wel zou gaan aanpassen'.
(ok, dat van dat bloed is overdreven, maar ik verzekerde haar wel dat het nooit zou gebeuren. Ondertussen heb ik al toe moeten geven dat ze gelijk had)

Maar kom: er is ook een positieve kant aan, want wat lezen we in de Elle van deze maand? Normcore!
Oftewel: 'comfortable is the new black'.
Ha! Ik ben dus kei hard een trendsetter, hoera!
Echt jong, dat is gewoon een kwestie van tijd voordat ik op van die streetsyle blogs sta te schitteren!


Passons, de outfit!

De sjaal:
Tweedehands, op de garageverkoop van een dode moemoe met twijfelachtige smaak
(serieus: ze had minstens 30 bloesjes met luipaardprint in haar kast hangen!).

Het jasje:
Gekregen van een vriendin die het niet meer droeg.

Het kleed:
Think Twice en met een moeilijke lengte, maar ik kan dat af, want ik ben hip!

De schoenen:
Onitsuka Tiger, nieuw gekocht. Er is geen koe voor geslacht, maar dat is dan waarschijnlijk ook het enige positieve...

De tas:
Schone kleren zak. Nieuw gekocht, maar wel zo goed als jezus zelf!

Rapport:
4/5, de schoenen zijn een minpunt, maar wel noodzakelijk.




Outfit nr 2: de Gilbert was niet thuis, dus is het een spiegel selfie geworden in de dochter haar slaapkamer, je m' excuse!

T-shirt:
Gekregen

Rokje:
Nieuw gekocht, in Zweden.
Het komt van bij Lindex (iets zoals h&m) en is van ecologisch geteelde katoen.
Ik merkte op verlof dat mijn meegebrachte short niet meer zo goed zat als een paar maanden geleden en besloot dat vakantie en comfort onlosmakelijk verbonden zijn. Bij Lindex hebben ze trouwens bikini's uit gerecycleerd polyester, hoe tof is dat?

Schoenen:
Wederom de Onitsuka Tigers

Rapport:
1.5/3: het rokje is dan wel van ecologisch katoen, maar ik betwijfel of de mensen die het in elkaar gezet hebben de job van hun dromen hebben...
De outfit op zich is ook niet wauw, maar kom: ik kan niet alle dagen hip zijn.


Mocht u trouwens denken: 'zijt gij daar niet wat te breed voor, voor dat rokje?'.
Natuurlijk ben ik dat!
Ik ben woensdag zelfs aangesproken door enkele hangjongeren in Antwerpen:
Zij: 'Mevrouw, mevrouw!'
Ik: *gruwel van het woord 'mevrouw' en draai mijn hoofd om*
Zij: 'Gij hebt een kei dikke poep!'
Ik: 'jaja, ik weet het'
     *huppel vrolijk verder om bij te tattooeur een anker op mijn dik gat te laten zetten*


Toedels!

29 opmerkingen:

  1. Eigenlijk is uw gat dusnog erger dan die schoenen....want over die schoenen zeiden ze niks.....ai jong......
    Maar allé, ik ging vandaag op de weegschaal staan en het was hetzelfde getal als gisteren, en ook op de weegschaal i j moemoe, ik denk dus dat ik op mijne leeftijd toch nog wat cm gegroeid ben

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn schoenen stonden waarschijnlijk in de schaduw van mijn gat!

      Verwijderen
  2. Oh ocharme voor de schoenen! Ik voel de pijn, allez, de mentale pijn dan toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de vakantie was inderdaad zo om, maar da's een goed teken hé. Welkom terug. En je staat toch maar mooi te stralen op de eerste foto, dik gat of niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stralen of schamen: ik ben niet tot bij u geraakt! Maar het komt nog, beloofd!

      Verwijderen
  4. Is het erg dat ik hard moest lachen met de woorden 'een dode moemoe'? En dat ik die schoenen eigenlijk wel heel erg leuk vind?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was de mijne niet, dus het mag! Ik heb er ook twee sletterige slaapkleedjes van gekocht trouwens.

      Verwijderen
  5. Ooit (hoop ik) gaat 'dik gat' het nieuwe zwart zijn, dat kan niet anders!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij is dat gewoon nu al zo.

      Verwijderen
    2. Ik ga dat kei hard promoten! Kim Kardashian doet ook al mee, heeft ze gezegd.

      Verwijderen
  6. mijn deelneming met de schoenen jong, echt, das een pijnlijke zaak!
    Ma zeg dik gat!?! Wa onbeschoft marginaal schepsel was me dat die da zei? echt, zo een dik gat hebt gij nu ook nie ze!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, maar ik heb echt een dik gat hoor, dat scheelt minstens twee maten met mijn bovenlijf.

      Verwijderen
  7. Al een chance dat ik niet passeerde langs die hangjongeren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond dat nog wel grappig, eigenlijk. Buiten die 'mevrouw' dan, dat deed pijn!

      Verwijderen
  8. Ik ga u keihard achternadoen en ook zo ne combipost maken denk ik. Ik sta superhard achter met m'n fwf posts

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is omdat wij te weinig tijd hebben in de vakantie!
      ;-)

      Verwijderen
    2. Haha! Ik heb ook zo weinig tijd gehad jong, deze vakantie! :P (Moet dringend nog eens een fwf-round up'ke doen)
      En verder, wat Janina zegt! Onitsuka Tigers, hoe Uma Thurman van u!

      Verwijderen
  9. Ik zal iets zeggen:
    Ik heb enkele rasechte hipsters onder mijn vrienden
    EN DIE DRAGEN ALLEMAAL ZO SCHOENEN.
    En echt gecombineerd met alle stijlen en looks he.
    Dus er is helemaal niks mis met uw hipheidsfactor, integendeel,
    hij swingt de pan uit.
    (En leve uw relativerende schrijfwijze over al dit dergelijks)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aha, dan kan ik eigenlijk nog verder gaan voor het erover is? Goed om te weten, merci!

      Verwijderen
  10. Ik nodig je van harte uit om eens naast mij te komen lopen... Man wat ga je je dan tevreden voelen met je gat! Alleen ga ik het qua schoenen dan wel weer van je winnen... Hopelijk kan je snel weer wat meer naar je smaak aan je voeten doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb wel gouden sneakervleugeltjes gekocht, daar gaat volgens mij niks boven!

      Verwijderen
  11. een tip voor de schoenen: ga naar die orthopedische schoenenwinkels, want daar hebben ze schoenen waar je de originele zool kan uithalen en dan je steunzool kan insteken. En anders een maatje groter kopen, werkt ook soms. Maar ik voel met u mee, ik zit er ook aan vast en aan de linkerkant dan nog eens een extra stukje kurk op de zool, zodat dat korter been wordt gecompenseerd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb zo'n sandalen gekocht, maar om mijn zool te wisselen is dat niet ideaal, aangezien dat er zo'n stukje 'plakker' zit dat er altijd aan blijft hangen. Daarom nu vooral de dichte schoenen.
      Een maatje groter is niet altijd een optie: ik heb al een 41/42.

      Verwijderen
    2. dat is inderdaad al een grote maat, ik heb vorige keer toffe schoenen gevonden (wel met een klein hakje) in Blankenbergen (devos denk ik). De moeite om eens binnenlopen.

      Verwijderen
  12. Wegens slechte voeten en heup ben ik ook verplicht om sneakers onder veel kleren te dragen, dus ik doe mee met jouw normcore-trend. (en ondertussen ben ik het al zo gewoon dat ik zelfs onder het frivoolste jurkje mijn sneakers draag.)
    En dat dik gat interesseert me niet, 't is van die tattoo dat ik een foto wil zien! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Not gonna happen! Maar serieus: ik zie nu pas dat gij blogt! Allez!!

      Verwijderen