dinsdag 10 december 2013

Hoppa!

Een wedstrijd voor kerstbomen organiseren en er dan zelf geen maken: dat kan niet.
Enfin: dat kan eigenlijk wel, want ik maakte hem niet zelf.
U moet namelijk weten dat de Sanseveria geen held is met hamers en nagels, ik steek het op mijn ontbrekende dieptezicht, dan is dat nog ergens goed voor.
Maar het is niet omdat we het niet zelf kunnen, dat we het niet kunnen laten doen.
Aanschouw: de kerstboom ten huize Sanseveria.
Volledig goedgekeurd door het kroost, inclusief de zoon die jammerde toen ik zei dat het geen echte boom zou zijn en ook geen groene.
Zelfs de Gilbert was laaiend enthousiast met vreugdekreten als daar zijn: "Mja", "ça va" en de topper "Dat valt nogal mee".

Het idee ontstond vorig jaar, toe de zoon thuiskwam met een boompje gemaakt van friscostokskes waarop enkele nagels geklopt waren en daarrond draad was gespannen.
Geniaal in al zijn eenvoud, eindeloos in al zijn mogelijkheden!
Het moest natuurlijk groter, voller en liefst ook makkelijker opbergbaar.
Ik tekende uit wat ik wou en ging te rade bij de collega van hout.
De rest is geschiedenis en staat nu te blinken in onze living.

 
 De lege boom als hij in elkaar zit.



Versierd.




Vergeet trouwens niet om hier een kijkje te nemen en op je favoriete boom of bomen te stemmen!

17 opmerkingen:

  1. Ik blijf het lillek vinden......maar het IS al minder lillek,dan ne groene.....dat wil ik wel toegeven......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh Vee! De Kerstman komt u op uw billen kletsen!

      Verwijderen
    2. Diene na aper van sinterklaas blijft van mijn billen af !

      Verwijderen
  2. Ik vind hem meer dan 'ça va'. Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De Gilbert ook hoor, hij kan dat alleen niet zo goed laten zien.

      Verwijderen
  3. Dat valt nogal mee, nee grapje, ik vind hem geniaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Versierd vind ik hem supermooi. Volgend jaar nog een voet eraan zodat je de pakjes er effectief kan onderleggen? Of zou dat de stabiliteit niet ten goede komen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het juist leuk dat de pakjes een deel van de boom zijn, maar toch: groter is altijd fijner!

      Verwijderen
  5. Eentje die ik nog niet zag verschijnen op het www. Ik zaagde gisteren de mijne, wel een na-apertje van het internet. Nu nog versieren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had het op deze manier ook nog niet gezien, wel al een paar die erop lijken.

      Verwijderen
  6. Och, sanseveria! Zelf met de topper gaan lopen!
    Ik ben zelf nog niet verder geraakt dan wat belachelijke ideeën,
    die na uitvoering nog belachelijker zullen lijken.
    Mocht er beterschap komen in mijn Ideeënwereld,
    wie weet waag ik dan nog mijn kans. (Hoe zat dat precies met die friscostokken?)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geniaal! Ma van de kakafonie van kleur krijg ik wel wa koppijn eerlijk gezegd :D ma das bijzaak! het idee is schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo'n leuke, alternatieve kerstboom!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kzal is rap gaan stemmen. Zo'n toffe boom! Hier blijkt de (valse) kerstboom uit de kelder bij de bomma verdwenen, en ik keek er toeme nog zo naar uit! :(

    BeantwoordenVerwijderen