zaterdag 29 december 2012

Loflied voor de merel

Ik heb een merel.
Enfin: 'hebben' is veel gezegd, maar ze is er, die merel van mij.
Niet zo zeer lijfelijk, maar digitaal.
Ze is er om te kijken, om te luisteren, om te experimenteren en te leren, maar vooral om het beste in mij naar boven te brengen.

Mijn merel maakt van mij namelijk een beter mens.
Mijn merel is zo bewust bezig met alles, dat ook ik meer bewust ben geworden..
Ze laat zien dat minder juist meer kan zijn en dat anders ook écht beter kan zijn.
Ze verlegt grenzen en effent paden, net genoeg om er zelf op te leren stappen.

Mijn merel wijst niet met de vinger naar al wie haar niet evenaart (dat zouden er nogal veel zijn), maar ze bejubelt alle initiatieven, hoe klein ook.
Ze moedigt aan en biedt alternatieven en eert het kleine!

Mijn merel, is niet alleen van mij, gelukkig maar.
Mijn merel heeft al vele mensen geraakt.
Mijn merel maakt de wereld beter en helpt mij om hem ook beter te maken.
Mijn wereld heeft behoefte aan meer merels.

Merci, Kelly!


11 opmerkingen:

  1. Ja wadde, hier ben ik efkes niet goed van. Zotteke, gij! En dat op mijn maag-vol-havermoutpap! Merci, Juffrouw, dat kan wel tellen als schouderklopje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar het is écht waar ook, anders zou ik het niet schrijven!
      Ik ben blij dat ik u 'ken'!

      Verwijderen
  2. die merel, heb het ook al meermaals gezegd, is goud waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die merel verdient een standbeeld! Of minimum een boek en hé, dàt heeft de wereld gelukkig begrepen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. och maar zo schoon! Voor zover ik ze ken is ze wel een ferme madam ja! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is nu een een loflied voor een vogel die het verdient zie. Bewonderenswaardig, die witte merel - zo zijn er geen twee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. inderdaad zo zijn er geen twee,en ik ben zo fier dat ik degene ben waar ze mama tegen zegt.
    het doet me iets dit te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen