zondag 10 juni 2012

Zoals de processie van Echternach. Maar dan in uw living. En met pipi.

Op zijn 20 maanden was hij overdag zindelijk, die zoon van mij, tijdens de dutjes en al.
Een gerief, ik zeg het u!
Ter compensatie zei dat kind dan wel geen woord dat mensen van buitenaf konden verstaan, ge kunt natuurlijk niet alles hebben.

De herbruikbare luiers werden bedankt voor bewezen diensten en opgeborgen tot de dochter kwam.
Die dochter, die wordt binnen een kleine maand 2 jaar.

Sinds februari is ze droog na haar middagdutje en sinds 2 maanden ook meestal 's nachts.
Gelukkig, want de velcro van haar luiers doet niet meer wat ge van velcro verwacht en de overbroekjes hebben tegenwoordig meer weg van een semipermeabel membraan.
Hoewel ik dacht het nooit van zijn leven nog nodig te hebben, ben ik hier geregeld getuige van het osmose proces, hoera!

De mens van biologie zou nu waarschijnlijk een traan wegpinken van ontroering. Al die noeste arbeid en werkuren tussen de ongeïnteresseerde pubers waren dan toch niet voor niks. Zijn leven heeft ineens zin en...

...En we dwalen af.
Ondanks de langdurige droogheid, is er dus ook geregelde nattigheid.
De dochter doet namelijk geen pipi op het potje of het toilet, ze zit er soms een half uur op en plast dan zodra ze haar pamper aanheeft.
Of ze zegt 'klaar' en gaat dan 2m verder plassen, waarna ze zegt: "Oei, pipi. Ikke potje gaan".


Maar ach, ze is nog jong en ze heeft nog tijd en geeneen kind is hetzelfde en nog van die dinges die ik wel weet, maar die niet wegnemen dat ik geen goesting heb om deze zomer met een hoop luiers op vakantie te vertrekken.
Maar verder is dat echt een tof kind hoor!



17 opmerkingen:

  1. Bon, ik wil niet reclameren maar toch even melden: hier loopt iets rond dat 3 is, wat zeg ik, 3 en 3 maand, en dat nog dagelijks wel een keer een accident heeft. Gewoon te lui. Dus Miss Paasei, chapeau, wat een prestatie! Uw maat hier die in september 2 wordt, dat is nog een fulltime luiergeval...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, maar praktisch is het niet echt: ik vind het een beetje stom om nog nieuwe luiers te kopen, wie weet moet ik ze na een maand al terug wegdoen.
      En bijhouden voor nummer drie is geen optie!

      Verwijderen
    2. Oef! Ineens voel ik mij een pak gerustgesteld. Hier is de jongste ondertussen 2 jaar en 8 maanden. Sinds het hemelvaartweekend 'vollen bak' beginnen oefenen. Wat ook wel lukte. Maar toch nog elke dag een natte broek of 2... Maar goed, we komen van 10 per dag. Dus ja... vooruitgang is er wel.

      Verwijderen
  2. Zo herkenbaar. Bij mij werd elke kind een paar maanden later zindelijk. Kato is ook ooit begonnen op 20 maanden en dan kwam er telkens een goei 4 maanden bij. Dus ik hou mijn hart al vast voor Fee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lol, al een chance dat gij er geen 8 hebt! :-)

      Verwijderen
    2. Aha, dat zou hier betekenen dat hij binnen 2 maanden écht droog is! Ik ben benieuwd ;-)

      Verwijderen
    3. Aha, dat zou betekenen dat de jongste hier binnen 2 maanden écht zindelijk zou zijn. Ik ben benieuwd ;-) Want als ik naar onze 2 oudsten kijk, klopt dat hier ook ongeveer.

      Verwijderen
  3. Die van mij waren een week na ze naar school gingen ineens dag en nacht zindelijk. Het was nog niet bij hen opgekomen dat ze ook naar toilet konden gaan. En op school op het verschoonkussen gelegd worden, vonden ze gênant!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, ja jong, hier ook ene van 3 jaar en 3 maand ma 's nachts insta geen avance, ze wordt nie wakker als ze pipi moet doen, dus nog elke nacht een pamper! Overdag droog met accidenten vanaf oktober 2011, zonder al te veel accidenten, heel soms nog, vanaf januari, er is nog hoop! Eventueel nu toch effe gewone pompers kopen?
    Ma. Groen India natuurlijk nie...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad. Als we op reis of daguitstap gaan zijn het wel gewone pampers, want met een zak vol kak en pipi sleuren is ook niet dat hoor!

      Verwijderen
  5. toch chapeau dat ge dat volhoudt die wasbare en herbruikbare "membranen" - 2 jaar? Dan hebt ge nog tijd met hopen om uw sluitspieren en bekkenbodemspieren te leren controleren, geef toe dat er belangrijkere spiergroepen zijn waar ge u eerst mee moet bezighouden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind dat persoonlijk toch wel een belangrijke spiergroep hoor! ;-)

      Verwijderen
  6. 'Maar verder is dat echt een tof kind hoor!' -> dat gaat ze later zeker appreciëren als ze dit dan leest. :-)

    Zijn dat nog paaseieren die ze daar aan het eten is?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier hier, nog een ouder die gelooft dat kinderen later zouden willen lezen wat hun moeder ooit heeft geschreven.
      Die zeggen dan gewoon : "Boeiehh!"

      Verwijderen
  7. Mijne zoon is zeven jaar en droeg tot kort 's nachts nog een pamper die vrij regelmatig nog nat was. Sinds deze maand gaat het beter. Ik doe hem geen pamper meer aan, maar af en toe heeft hij nog een accident, maar da's dus midden in de nacht een heel bed verversen (en daarna nog eens eruit voor nr 4 die maar niet wil doorslapen). Dus neen, ik heb geen medelijden met u! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Met velpon kan je terug adhesie en cohesie creëren waar het nodig is! (Ha, niet de enige die ooit oplette!)

    BeantwoordenVerwijderen