zaterdag 9 juli 2011

Wat eten we vandaag?

Geen idee, niks al te speciaals denk ik.
Maar wat het ook zal worden, ik maak het klaar in mijn 'nieuwe' potten:


Ze stonden te verkommeren in een kelder en niemand vond ze schoon, tot ik ze ontdekte.
Enig nadeel: ze zijn niet schuursponskesbestendig, maar kom, daar gaan we niet over zagen.

Voorts kan ik u meedelen dat het de foute kant op gaat met mij...
Allereerst ga ik kijken naar Roxette, jeugdsentiment, weetgewel en daarna wordt er gedanst!
Er is nog eens een feestje in dat boerengat van mij en den Django draait de plaatjes.

Voor iedereen die niet van de Kempen is: den Django is de oervader van de DJ's, staat zelf mee te springen op den dansvloer en is een fenomeen.
Voor zij die wel van de Kempen zijn: jaja, die leeft nog! Hij ziet er zelfs beter uit nu hij zijn haar niet meer verft, maar hij kamt ze nog altijd naar dezelfde kant. Gelukkig maar, want sommige dingen mogen gewoonweg niet veranderen.

Ahja, en ik ben grote fan van boerendorpen, laat daar geen twijfel over bestaan!

edit: Het werd toast champignons met sla en tomaatjes en zelfgemaakte mayonaise.

9 opmerkingen:

  1. Heerlijke potten. Het soort dat je -bij aanbranden- op het vuur moet zetten met azijn erin omdat het aanbrandsel los zou komen.

    DJ Danjo ken ik niet, maar ik mis precies een fenomeen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schuuune potten! Als je ze kookgewijs beu bent, doen ze 't volgens mij ook prima met enige sanseveria als vulling. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi mooi mooi. Later laat ik ook mijn eten aanbranden in zo'n mooie kookpotten, dat beloof ik nu plechtig aan mezelf (dat van die kookpotten, niet van dat aanbranden. De kookpotten bedoel ik ook als link met jou bericht hier, niet het aanbranden van eten natuurlijk).

    En den Danjo, die ken ik ook niet. Maar de Kempen... da's gelijk groter dan ne pannekoek.

    Haha. Wat een gezever moet ge weer aanvaarden van mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Elke: Merci! Ik doe er altijd azijn in en warm water en laat dat dan 'weken', maar op het vuur zetten, dat is waarschijnlijk 10x zo effectief!
    @ Riet: ik hoop wel dat de potten langer meegaan als de gemiddelde plant hier in huis...
    @ Celestine: 't is vooral de regio Mol-Balen-Dessel-Retie-Arendonk-Meerhout denk ik, als dat al een regio is...
    Dat aanbrandden gaat er zeker van komen, tenzij dat gij een zeer aandachtige kokkin en ijverige roerster bent! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Excuses aanvaard. In gedachten had ik het ook over jouW bericht. Dus we staan quitte.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fuiven in boerendorpen zijn meestal de beste! Amuseer u met den Django!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wees u er wel van bewust dat dat nogal stinkt, hé. Vooraleer ik hier de schuld krijg van een stinkend huis ;-) (maar het werkt, dat dan weer wel)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. cześć Właśnie znalazłem na swoim blogu i czytam niektóre z Twoich postów i są bardzo ciekawe, oby tak dalej pracować, wrócę później skomentować swój post, jeśli nie masz nic

    BeantwoordenVerwijderen