dinsdag 12 april 2011

Eureka!

Soms durf ik al eens iets experimenteels te fabriceren in de keuken.
Meestal trekt dat op niks, maar vandaag, lieve lezer, vandaag triomfeerde ik!

Het Lief is de laatste maanden weer zeer intensief bezig met zijn hobby.
Meestal houdt dat in dat hij 's avonds zelden tot nooit thuis is, maar de laatste 3 weken is hij ook overdag nergens te bespeuren in huis.
Niet dat de kinders daar last van hebben hoor.
De dochter beseft nog maar amper dat ze tenen heeft en de zoon beseft maar al te goed dat daar waar papa is, er tractors en quads zijn en veel volk dat met hem rondrijdt.

Maar soit, we dwalen af, het ging over mijn geniale vondst!
(U ziet, enige bescheidenheid is mij compleet vreemd als ik overtuigd ben van mijn gelijk)
Omdat die mannen anders toch maar alleen broodjes en frit eten, besloot ik te zorgen voor home cooked goodies.
Ik had natuurlijk groene stoemp kunnen maken, maar daar scoort ge niet echt mee.
Met cakejes wel!
En ziehier, mijn pronkstuk:

Ontstaan uit deegoverschot en daarbij nog wat zandkoekjes en speculaaspasta gevoegd.
Als er geïnteresseerden zijn wil ik het volledige recept wel eens posten, maar nu moet ik eerst mijn toetsenbord afkuisen, want het hangt onder de kwijl!

3 opmerkingen:

  1. ARGL,Ik wil het recept wel en ook weten hoe je aan die mooie vorm komt!

    k

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalige vormpjes inderdaad. ik heb die leren kennen in Bordeaux, waar canelé een specialiteit is (http://fr.wikipedia.org/wiki/Canel%C3%A9_bordelais)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat ze van bij 'dille & kamille' komen, maar ik ben er niet zeker van...

    BeantwoordenVerwijderen