donderdag 7 april 2011

Compleet oninteressante post (tenzij u op dieet bent)

En dat is effectief zo! Want mensen die niet op dieet zijn, die eten 's avonds gewoon een potteke chocomousse, of een stuk plattekaastaart, of een madeleineke of 4,...

Maar ik dus niet (meer)!
Na zwangerschap nr 1 bleven er nog 3 kilo's bij mij wonen.
Niet zo'n ramp, want ik was in geen vijf jaar meer zo mager geweest als nét voor zwangerschap nummer 1.
Na zwangerschap nummer 2 kwamen er daar nog eens 6 bij.
Jaja, het is precies heel gezellig vertoeven daar, op mijn heupen.

Ondertussen kon ik al die kilo's nog wel bij in mijn broeken proppen, maar echt flatterend was dat niet.
Bovendien dient er getrouwd te worden binnen twee maanden, dus het werd tijd om er iets aan te doen.

De vasten hielp niet echt veel... 3 weken niks snoepen en maar 1.5kg kwijt, dan kan ik evengoed een reep chocolade eten!
Dus diende er fatsoenlijk geregimed te worden.
Dolletjes!
Mijn collega's lachen mij ondertussen uit met mijn wortelkes, maar ik heb het er allemaal voor over!

Alleen 's avonds, als alles gedaan is in huis (ahum) en de kinders in bed liggen, dan wil ik iets zoets eten.
Maar door een ziekelijke gril van moeder natuur, maakt alles wat lekker is, dik!
Behalve dit!!

Het is supersimpel en, hoewel niet zo lekker als chocomousse, voldoende zoet om mij even alle wortels, tomaten en appels van die dag te doen vergeten.

Hoe te maken?
- Schil een appel en snij hem in blokjes, doe in een kommetje
- Doe er een eetlepel rozijnen bij
- Schud er goed wat kaneel over (tenzij u daar mottig van wordt, natuurlijk)
- Zet het geheel een klein minuutje in de microgolf
- doe er een koffielepel ahornsiroop bij en roer om
- Klaar!!

Ik hoor u nu al denken: klinkt inderdaad niet slecht, maar moet ge daarvoor eerst zo zitten uitweiden over die kilo's?
Uiteraard niet, maar het Lief is mijn gezaag een beetje beu aan het worden, vandaar.

4 opmerkingen:

  1. Die combinatie is ook lekker in yoghurt!
    Maar yoghurt, dat is misschien niet geschikt voor regimers? Of wel?

    Alleszins: smakelijk! En lang leve wortels, appels en tomaten, de wonderen van moeder natuur :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah jawel hoor, elke ochtend, met wat havermout en banaan. Heb net eens op je blog zitten lezen.
    En ik dacht dat ik al goed mijn best deed voor het milieu... RESPECT!! Gij wordt mijn nieuwe idool! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha! Ik voel mij effenaf vereerd met een fan als u ;)

    Trouwens, alle beetjes helpen he. Niet dat ik vind dat gij maar een beetje doet, dat weet ik namelijk niet, maar allez, ge weet wel... bla bla bla.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bruine rijst eten ipv witte of pasta is ook goed (ook goed als zuiveringskuur). Veel succes en doorzettingsvermogen gewenst :)

    BeantwoordenVerwijderen